Pentru cunoscatori, Andrei Amos este tanarul sucevean ce a dat lovitura pe piata de accesorii si gadget-uri. Cum a reusit sa faca dintr-o pasiune mai veche a sa, dintr-o placere tinereasca de altfel un adevarat business si ce secrete are sa ne impartaseasca este ceea ce descoperim astazi.
Magazinul sau online, www.stifler.ro, este dovada vie a faptului ca o minte agera si conceptele adaptate la vremurile moderne pot face multe. Asta pentru ca a reusit numai prin intermediul magazinului online sa isi cladeasca un brand si renume. Cu planuri extinse si indraznete, iata ce ne marturiseste:
Ce calitati te ajuta sa dezvolti un business? Studii? Training-uri?
Majoritatea se refera la faptul ca reusita depinde de cunostinte, certificate sau nu. Asta o confirma si Andrei Amos. Spune el, “Trebuie doar sa fii la curent cu tot ce se intampla in online, precum si sa studiezi continuu atat piata, cat si noile tendinte.”
Cum ti-a venit aceasta idee? Sau de ce te-ai orientat spre huse si accesorii pentru telefoane?
“In primul rand este o nevoie. Nu sunt doar huse, ci accesorii care iti fac telefonul sa arate mai bine, mai cool si totodata il protejeaza. Piata, in momentul in care am inceput sa imi desfasor afacerea, nu detinea un magazin specializat pe aceasta nisa, de unde si ideea mea de a face asta. Plus ca sunt pasionat, sunt un om al detaliilor si intotdeauna mi-au placut gadget-urile.”
Ce ai face diferit daca ai relua povestea la ora actuala?
Vorbeste cu atat de multa convingere si promptitudine, incat nu incape loc de ezitare. E ca si cand demonstreaza, fara sa il intrebi, ca nu ar schimba nimic, ca acesta este drumul sau. Asadar, intoarcerea in trecut ii este o lectie despre partea practica: “Daca as relua povestea cred as incerca sa automatizez fiecare proces. Asta usureaza multe procese ce au loc zi de zi, de la impachetare, colete trimise, preluare comenzi si apeluri, proceduri aplicate etc.”
Cum vezi piata de business din Romania? Ce i-ai sfatui pe tinerii antreprenori?
Sunt multi care incearca sa isi croiasca un drum in acest sens, multi care incearca, insa nu au finantare sau daca o au nu se asociaza cu cine trebuie. Probleme sunt in orice domeniu, stim cu totii. Doar ca avantajul este vazut din perspectiva mediului online, avantajul generatiei tinere este ca descopera mai usor acest domeniu, il aplica, activeaza in el si savureaza momentele – retelele sociale sunt cel mai bun exemplu.
Avantajul acesta l-a descoperit si Andrei. A speculat piata, a prospectat si si-a adjudecat locul binemeritat pe nisa sa. Spune el, “Piata de business din Romania in online este in plina crestere. Acum este momentul oportun sa intri pe piata!”
Cat despre sansele unora sau ale altora de a intra in mediul online cu un business de orice fel, tanarul sucevean este de parere ca sfaturile sunt bine primite. La randul sau, a fost inspirat de cei cu experiente in domenii diverse. Este deschis sa isi impartaseasca povestea, sa ofere indrumari si mici sfaturi. Ba chiar incurajeaza in acest sens. “Daca sunt tineri care doresc sfaturi la inceput de drum ma pot contacta.”
Planuri de viitor?
“Planul este sa ne extinem in Europa.” – un plan realist, avand in vedere ca deja inregistreaza comenzi din strainatate, pentru ca un site are avantajul de a nu impune piedici si bariere teritoriale. “Am primit prima comanda din Slovenia, in Ungaria deja am onorat cateva comenzi.”
Fara a mai fi nevoie de completari, magazinele online demonstreaza ca sunt un plan mai fructuos de investitie. Informatiile de orice fel, online, sunt mai accesibile, astfel ca si produsele oferite spre vanzare au din start acest avantaj. Ramane sa iti croiesti un drum, sa alegi o nisa potrivita, sa cauti finantare si, de ce nu, sa fii inspirat.
O astfel de lectie despre cum sa incepi de tanar o poveste de succes, transformata din hobby in business, face cazul admiratiei pentru cum poate evolua antreprenoriatul, mai ales in randul generatiilor de tineri.